טכנולוגיות עגורני הצריח בישראל – מה הדבר הבא?

טכנולוגיות עגורני הצריח בישראל – מה הדבר הבא?

טכנולוגיה מסייעת בבטיחות וביעילות העבודה באתר הבנייה

מזה שלושה עשורים שחברת רמא מובילה את עולם הטכנולוגיה בכל הקשור בהשבחת עגורני צריח. לא הרבה יודעים על השיפורים היחודיים שמחלקת ההנדסה של רמא הוסיפה למנופים ברחבי הארץ, אך עוד פחות יודעים שחלק משיפורים אלו הובאו לידיעת ייצרני המנופים ואלו הטמיעו אותם בכל רחבי העולם. בתחילת דרכה של רמא השוק היה במחסור תמידי של חלקי חילוף כגון קוספאות בקרה לסיבוב, הרמה ועגלה. כבר אז מחלקת ההנדסה של רמא התחילה בהחלפת מערכות מיושנות המבוססות על קונטקטורים וסלילי בלימה במערכות חדשות המבוססות ווסתי תדר (בקרים). הנסיון הרב שחברת רמא צברה במהלך העשורים האחרונים מציב אותה בקידמת הטכנולוגיה ומאפשר לה לספק לכלל לקוחותיה פתרונות לכל סוגי הצירים (הרמה, סיבוב ועגלה). פתרונות אלו מעלים את רמת הבטיחות באופן משמעותי ומאפשרים תחזוקה טובה, נוחה וזולה יותר. כדאי לציין כי בתקופה זו נושא הבטיחות מקבל דגשים רבים וכפי הידוע השוק מחפש דרכים שונות להעלות את רמת הבטיחות במנופיו, בשל כך הגורם הבטיחותי מהווה חלק מרכזי בשדרוגים אותם מבצעת החברה. כיום מחלקת ההנדסה והפיתוח של חברת רמא מספקת שלושה פתרונות מרכזיים לשוק: א) פתרונות מיידיים להחלפת ציוד מטכנולוגיות ישנות (קופסאות פיקוד, קונטקטורים וכו') למערכות מבוססות ווסתי תדר (בקרים) פתרונות אלו מבוצעים בשטח ובמטרה לצמצם את זמן השבתת המנוף ב) שינוי מערכת כללי  (אוברול- OVERALL), לדוגמא החלפת מערכת הרמה ישנה מבוססת קונטקטורים לעבודה עם ווסת תדר, פעולה זו כוללת בתוכה שדרוגים שונים ומגוונים להעלאת רמת הבטיחות, לדוגמא- הפסקת פעולת מנוע במידה ומערכת הקירור למנוע אינה תקינה, הוספת חיישן לבדיקת פתיחה וסגירת ברקס ועוד.כל זה מאפשר הורדת עלויות אחזקה ועבודה נוחה למפעיל העגורן. ג)חברת רמא משקיעה רבות בפיתוחים ארוכי טווח שייאפשרו לייעל את אופן העבודה באתר הבנייה ולקצר את זמני השירות במקרה של תקלה בעגורן. כידוע, חברת פוטיין העולמית (POTAIN) תשיק במנופיה מערכות לזיהוי תקלות מרחוק. עם יתרונות עצומים אלו שיאפשרו תחזוקה מהירה, יש גם בעייתיות- מערכות אלו דורשות לא מעט שינויים במנופים ואף לא אפשריות בחלק גדול מהם ודרוש ידע רב מבחינת הצוותים הטכניים התומכים המערכות מסוג זה. אנו בחברת רמא מפתחים פתרונות במטרה להציע לשוק הישראלי והעולמי פתרונות כגון ניטור מרחוק של תקלות, מערכות הגבלה ממוחשבות,. פיתוחים נוספים יועלו בקרוב לאתר רמא. כיום, כשמשרד העבודה יצא בהנחיות חדשות בכל הנוגע להגבלת מנוף במנוף ומנוף וסביבתו, חברת רמא שוב מובילה את תחום זה ומתקינה מערכות הגבלה ממוחשבות  מבוססות תוכנה וחיישנים יחודיים. חברת רמא בחרה את SMIE, החברה המובילה באירופה במערכות נגד התנגשויות (anti-collision) ושולטת במעל ל 40% ממנו. מערכת זו מאפשרת הגבלה יעילה מאוד שעוצרת את המנוף רק בעת הצורך ולא באופן קבוע. מערכת זו כוללת  יכולות נוסופות (כפי שניתן לראות בלינק) המאפשרות יעילות רבה עוד יותר, הוספת נקודה על ידי המנופאי וכיוון המנוף חזרה לנקודה, צפיה של מנהל האתר במנופים ולקבל מידע על בסיס פרמטרים שונים, שבשבת לניטור רוחות חזקות ועוד יכולות רבות. יעילות זו מתבטאת בתוספת מוערכת של 10%, כלומר יומיים נוספים בכל חודש.